1.28.2011

Fimo ya başlamak

Merhaba,
yeni eğlencem fimo =)işten eve dönünce niye yatıp dinlenmiyorsun da böyle işlerle uğraşıyorsun demeyin =)polimer kil olan bu malzemenin markasından biri fimo.Ama artık selpak gibi adı fimo olmuş.Ya da ben öyle algılıyorum.Başka markaların da fırında pişen seramik hamurlarını bulabilirsiniz.Şu anda fimo markası el değiştirmiş.Bu yüzden Türkiye'ye ithalatı da durmuş.Tekrar gelir mi bilinmezmiş.O yüzden daha ucuza satıyorlar.Normalde 5,5-6 TL iken şimdi 3 TL'ye fimo(56 gr) bulabilirsiniz. Ben bi kaç renk aldım, hatta bir kaç renk daha fimo hamuru almayı düşünüyorum =)
Fırında pişen seramik dışında bir de havayla sertleşen seramikler var.Hatta ilk önce onlarla başladım.Ufak detayları olan çalışmalar yapmak istemiyorsanız bunlar çok daha kolay ve hesaplı.Mesela 500 gramı 6 TL.Birkaç farklı rengi var.Ama ben beyaz almayı tercih etmiştim.Çünkü kuruduktan sonra kolaylıkla akrilik boya ile renklendirebiliyorsunuz.Bu hamurlar küçük detayları olan çalışmalarda bence çok iyi sonuç vermiyor.Ne kadar vernikleseniz de fimonun yumuşak görünüşünü vermiyor.Böyle bir dezavantajı var.Ama büyük parça halinde yoğurmak çok daha kolay.Daha yumuşak.O yüzden örneğin bir saksının etrafını kaplamak,üç boyutlu çıkartmalar yapmak için ideal.
fimo ilk elinize aldığınızda çok sert."Bozuk bu" diye düşünmeyin hemen.Tüm parçayı yoğurmaya çalıştığınızda elinizde dağılıveriyor önce.Ama dediğim gibi panik yok.Daha sonra toplanıyor.Biraz elleriniz acıyor tabi.Ben daha ufak parçalara ayırıp yoğurmanızı önerebilirim.Görüceksiniz daha kolay olacak.İnternette genelde pişirme kısmıyla ilgili bilgi verilmiş.Ben en çok yumuşatıp şekil verme kısmında takıldım =) O yüzden bu kadar detaylı bilgi veriyorum.Yumuşatmanın yollarını ararken internette bebe yağı kullanılabileceği yazıyordu.Şahsen denemedim ama çok zorlanırsanız deneyebilirsiniz.
Fimo yapımına başlamakla ilgili verebileceğim,tecrübe ettiğim bilgiler şimdilik bunlar.Henüz yaptığım çalışmaların düzgün bir şekilde fotoğraflarını çekemedim.Çeker çekmez onları da ekleyeceğim.Şimdilik internetten bulduğum yapabileceğimi düşündüğüm kolye uçları çalıştım.Yavaş yavaş kendi düşündüklerimi de uygulamaya başlarım sanırım =)

3 yorum:

büşra dedi ki...

çok eğlenceli bir blog olmuş evde boş boş oturmaktansa keyif alıp zaman geçireceğimiz güzel bir aktivite! blog sahibine verdiği bilgiler için kendi adıma çok teşekkür ederim... yazılarınızın ve çalışmalarınızın örneklerini en kısa zamanda bekliyorummm :)))

chico dedi ki...

Çok sanatsal bir blog olacağa benziyor:) Yeni sanatsal aktiviteleri yenilikleri buradan takip edeceğiz:) Anlattıkların ben de hemen FIMO alma hissi uyandırdı hatta şu an da tahtakalehobi.com dayım. Ama dikkat çok reklam kokan hareketler olmasın :)

nanay dedi ki...

karınca kararınca deneyimlerime göre paylaştım =)fimo alın,yoğurun,stres atın diyorum başka da bir şey demiyorum =)